Absoliuti dauguma šalies gyventojų pripažįsta, kad mokėti plaukti yra svarbu. 43 proc. jų savo plaukimo įgūdžius vertina kaip gerus arba labai gerus, o 34 proc. – kaip vidutiniškus. Tokius duomenis parodė Lietuvos plaukimo federacijos ir prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atliktas pirmasis Lietuvoje šalies gyventojų plaukimo įgūdžių tyrimas. Vis tik, gyventojai savo gebėjimus plaukti gerokai pervertina, o pakankamus plaukimo įgūdžius turi vos penktadalis (22 proc.) Lietuvos gyventojų.
Lietuvos plaukimo federacija (LPF), vadovaudamasi įvairiomis užsienio praktikomis, yra nustačiusi neformalius mokėjimo plaukti kriterijus: suaugusiam žmogui tai – gebėjimas nuplaukti 400 metrų be sustojimo arba bent jau plūduriuoti vandenyje mažiausiai 30 minučių. LPF ir „Maxima“ iniciatyva atlikta visuomenės nuomonės apklausa parodė, kurioje dalyvavo daugiau nei tūkstantis Lietuvos gyventojų, kad 82 proc. apklaustųjų teigia mokantys plaukti, tačiau didžioji jų dalis sugebėtų nuplaukti vos 25 metrus – tai yra vieną kartą perplaukti standartinio ilgio baseino takelį. Tik penktadalis nuplauktų reikiamą 400 metrų atstumą ir trečdalis – vandens paviršiuje galėtų išsilaikyti pusvalandį.
„Atliktas tyrimas patvirtina, kad lietuviai pervertina savo plaukimo įgūdžius. Judėjimas vandenyje, ypač kritinėmis situacijomis, reikalauja pasirengimo ir fizinės ištvermės, todėl nustatyti mokėjimo plaukti kriterijai yra pakankamai aukšti. Nemokant plaukti prie vandens būti pavojinga, o vasarą laisvalaikį prie vandens mėgsta leisti net devyni iš dešimties gyventojų – tai gerokai daugiau nei yra mokančių plaukti. Savo galimybių pervertinimas – viena pagrindinių nelaimių vandenyje priežasčių, dėl to svarbu realiai įsivertinti savo įgūdžius ir juos gerinti“, – tyrimo rezultatus apibendrino doc. dr. Ilona Zuozienė, LPF viceprezidentė. Tyrimu taip pat siekta išsiaiškinti, kokie yra Lietuvos vaikų plaukimo įgūdžiai, dėl to apklausoje dalyvavo tik tėvai, auginantys 3-17 metų amžiaus vaikus. 52 proc. tėvų nurodė, kad jų vaikai moka plaukti, ir kad atvirame vandenyje vasarą jie maudosi po kelis kartus per savaitę ir dažniau.
„Mokyklinio amžiaus vaikų mokymas plaukti yra viena pagrindinių priemonių, siekiant pagerinti gyventojų plaukimo įgūdžius ir sumažinti skendimo riziką. Tai, kad net 92 proc. tėvų supranta plaukimo svarbą, yra labai didelis žingsnis į priekį. Tyrimas parodė, kad mokantis plaukti baseine su treneriu reikšmingai dažniau išmokstama plaukti taisyklingai ir gebama pasiekti mokėjimo plaukti standartus“, – teigė doc. dr. I Zuozienė.
LPF nuo 2009 m. organizuoja sertifikuotą mokymo plaukti programą pradinių klasių mokiniams, kurios metu, bendradarbiaujant su mokyklomis, dalis kūno kultūros pamokų yra skiriama plaukimo pratyboms. Taip mokyklinio amžiaus vaikai visiškai nemokamai įgyja pagrindinius plaukimo įgūdžius. Pagrindinis šios programos įgyvendinimo platesniu mastu šalyje trukdis – finansavimo trūkumas,. Šią problemą šalyje spręsti padės prekybos tinklas „Maxima“, kuris tad nuo šiandien pradeda remti vaikų mokymo plaukti programą.
„Vaikų mokymo plaukti programa padeda ugdyti jaunąją šalies kartą, galbūt – atrasti naujus talentus, skatina prasmingą, aktyvų laiko praleidimo būdą. Tai kertinės mūsų įmonės vertybės ir vieni svarbiausių atrankos kriterijų, remiant ar patiems kuriant socialiai atsakingus projektus. Šiuo atveju parama dar prasmingesnė, nes padeda vaikams įgyti gyvybiškai svarbius plaukimo įgūdžius. Manome, kad kiekvienas Lietuvos moksleivis turi turėti galimybę mokytis plaukti“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ rinkodaros vadovė Kristina Mažeikytė.
Paremti vaikų mokymo plaukti programą galės ir kiekvienas Lietuvos gyventojas, nuo birželio 21 d. parduotuvėse „Maxima“ įsigijęs specialią akcijos apyrankę. Surinktos lėšos bus skirtos LPF sukurtai ir vykdomai vaikų mokymo plaukti programai vystyti, kurią sudaro 32 plaukimo pamokos. Bus siekiama, kad tiek plaukimo pamokų, bendradarbiaujant su įvairiais šalies baseinais ir mokyklomis, turėtų galimybę gauti kiekvienas šalies pradinukas.
Garsiausia šalies plaukikė Rūta Meilutytė taip pat palaiko Lietuvos plaukimo federacijos ir „Maxima“ pradėtą pradinukų mokymo plaukti mokyklose programos plėtrą. Siekiant aktualizuoti mokymosi plaukti temą, nuo kitos savaitės parduotuvėse „Maxima“ prasideda akcija „ARENA for Meilutytė“, kurios ambasadorė yra pati Rūta Meilutytė. Garsus plaukimo prekės ženklas „Arena“ pirmą kartą ant savo gaminių greta savo vardo sutiko dėti ir plaukiko bei šalies vardą.
Akcijos esmė – šalies gyventojai, surinkę reikiamą lipdukų kiekį, su 50 proc. nuolaida galės įsigyti įvairių „ARENA for Rūta Meilutytė“ plaukimo kepurėlių, rankšluosčių, chalatų, krepšių ir kitų sporto prekių.
Plaukti moka tik kas penktas Lietuvos gyventojas
» Rašyti komentarą