Šie simptomai išduoda pokovidinį sindromą: pasitikrinkite

Šie simptomai išduoda pokovidinį sindromą: pasitikrinkite

Nors kai kurie žmonės koronavirusu gali persirgti lengviau ir be liekamųjų reiškinių, kitiems tenka susidurti ir su keletą mėnesių užsitęsiančiu pokovidiniu sindromu. „Eurovaistinės“ vaistininkė Gabija Kruopytė pasakoja, kad pokovidinis sindromas gali pasireikšti ne tik dažnai minimu uoslės ir skonio praradimu. Vis daugiau žmonių vaistinėse skundžiasi stipriu nuovargiu, suprastėjusia atmintimi ir miego sutrikimais.

 

„Žmonės kreipiasi į vaistininkus dėl tokių nusiskundimų kaip itin stiprus nuovargis, miego sutrikimai, nuotaikų svyravimai, o ypač nerimauja dėl suprastėjusios atminties. Paklausus, ar jie neseniai sirgo koronavirusu, dažnai tenka sulaukti teigiamo atsakymo. Pokovidinio sindromo simptomai gali tęstis ir keletą mėnesių, tad su juo taip paprastai neatsisveikinsi. Tam reikia kantrybės ir poilsio, o taip pat gali padėti ir kai kurie vitaminai“, – pasakoja vaistininkė G. Kruopytė.

 

Antioksidantai

 

Antioksidantai yra vieni pagrindinių pagalbos priemonių, norint greičiau atsisveikinti su pokovidinio sindromo simptomais.

 

„Vieni svarbiausių antioksidantų, norint greičiau pasijusti geriau – tai cinkas, selenas, vitaminas C ir kofermentas Q10. Visgi, patariama juos vartoti ne vien prasirgus koronavirusu, bet ir juo sergant, kadangi antioksidantai kovoja su laisvaisiais radikalais, dėl kurių mes ir sunegaluojame. Sergant ir vartojant antioksidantus, galima sutrumpinti ligos trukmę, o susiduriant su pokovidinio sindromo simptomus – juos palengvinti“, – pataria vaistininkė G. Kruopytė.

 

Vitaminas D

 

Nors žmonės yra linkę vitaminą D vadinti geros nuotaikos vitaminu, vaistininkė sako, kad jis turi ir daugiau naudingų savybių. Viena iš jų – kova su pokovidinio sindromo simptomais.

 

„Vitaminą D daugumai lietuvių reikia vartoti reguliariai, visus metus. Jis ne tik rūpinasi mūsų gera savijauta, bet ir stiprina imunitetą. Jeigu jums trūksta vitamino D, imunitetas nusilpsta ir nebesugeba atsilaikyti prieš virusines ligas, įskaitant koronavirusą. Lygiai taip pat šis vitaminas gali padėti greičiau pasveikti, o vėliau ir lengviau atsisveikinti su nuovargiu, pasireiškusiu dėl pokovidinio sindromo“, – sako G. Kruopytė.

 

B grupės vitaminai

 

Vaistininkė pasakoja, kad B grupės vitaminai gali pagelbėti kovojant su nuovargiu. Anot jos, netgi neprasirgus koronavirusu, stiprus nuovargis, galvos skausmai ir sutrikęs miegas gali išduoti apie B grupės vitaminų trūkumą, ypatingai vitamino B1, dar kitaip vadinamo tiaminu.

 

„B grupės vitaminai dalyvauja angliavandenių, riebalų ir baltymų metabolizme, kuris svarbus energijos gamybai organizme. Po virusinės infekcijos gali sutrikti energijos gamyba organizme, o pakankamas B grupės vitaminų kiekis gali padėti ją palaikyti. Taip pat B grupės vitaminai gali padėti sustiprinti nervų sistemą, kuriai nusilpus susiduriame su nuotaikų kaitomis, miego sutrikimais“, – pasakoja vaistininkė G. Kruopytė.

 

Ginkmedis ir ženšenis

 

Ginkmedis ir ženšenis tiesiogiai neturi įtakos pokovidiniam sindromui, bet gali sumažinti su sukeltus nepageidaujamus simptomus kaip sutrikusi atmintis ir koncentracija.

 

„Ginkmedis jau daugumai žinomas dėl savo teigiamo poveikio smegenų kraujotakai ir atminties funkcijai. Tuo tarpu ženšenis turi adaptogeninių savybių, kurios padeda organizmui prisitaikyti prie streso. Juos vartodami galite susigrąžinti darbingumą, lengviau išlaikyti dėmesio koncentraciją“, – pataria vaistininkė G. Kruopytė.

Komentarai

Ar žinote, kad...

Tyrimais nustatyta, miego metu knarkia net 40 proc. suaugusiųjų. Įvairios statistikos pateikia skirtingus duomenis, tačiau viena – neginčijama, knarkiančių vyrų yra du ar net tris kartus daugiau nei moterų.

Kitas faktas