Kas antras (48 proc.) Lietuvos gyventojas mano, jog savo dantų ir burnos higienai turėtų skirti daugiau dėmesio nei skiria dabar. Tik 26 proc. vyrų ir beveik dvigubai daugiau moterų (40 proc.) yra patenkinti šia sritimi. Tokią tendenciją atskleidė Lietuvoje atliktas tyrimas.
Tyrimą atlikusios bendrovės sociologo Romo Mačiūno teigimu, šis tyrimas atskleidė ir daugiau ryškių vyrų ir moterų skirtumų požiūryje į dantų ir burnos higieną – visiškai skirtingus dantų pastos pasirinkimą lemiančius veiksnius, pageidautinas dantų pastos savybes, situacijas, kada labiausiai norisi griebtis dantų šepetėlio, ir skirtingas nuotaikas prieš apsilankymus pas odontologą.
Tyrimo duomenimis, skirtingą abiejų lyčių atstovų požiūrį į dantų priežiūrą bene geriausiai paaiškina veiksniai lemiantys dantų pastos pasirinkimą – moterys yra linkusios pirkti dantų pastą, kuriai tuo metu taikoma didžiausia nuolaida (22 proc.), arba labiausiai reklamuojamą (20 proc.), kai tuo tarpu didesnioji dalis vyrų teigia išvis neperkantys dantų pastos ir pasikliaunantys šeimos narių pasirinkimu (32 proc.).
R. Mačiūno teigimu, toks atsainus vyrų požiūris į dantų pastą ir jos pasirinkimą greičiausiai ir lemia jų aplaidumą šioje srityje.
Lietuvos gyventojai, apibūdindami idealią dantų pastą, ją vertina rimtai, kaip tam tikrą vaistą, ir net 57 proc. apklaustųjų teigia, jog ji turėtų būti medikų patvirtinta. Respondentai taip pat norėtų, kad dantų pasta būtų ekologiška, natūrali (38 proc.), populiari (14 proc.) ir lietuviška (12 proc.). Kai tuo tarpu užsienietišką dantų pasta, kaip idealią, įvardino tik 5 proc. apklaustųjų Lietuvos gyventojų.
Ryškus, bet, kaip teigia sociologas R. Mačiūnas, tuo pačiu ir natūralus skirtumas tarp abiejų lyčių atsiskleidė, respondentų paklausus apie tai, kada labiausiai kyla noras griebtis dantų šepetėlio. Dėl noro išsivalyti dantis suvalgius svogūnų ar česnakų moterys ir vyrai buvo vieningi (64 proc.), tačiau kita situacija, kuomet norisi griebtis dantų šepetėlio, nesutapo – moterys norėtų išsivalyti dantis suvalgius saldumynų (19 porc.) ar išgėrus kavos (15 proc.), o vyrai – išgėrę alaus (24 proc.).
Komentarai (1)