Ekologiški produktai ir pati ekologija – pačioje mados viršūnėje. Pradėjome atidžiau rūpintis savo ir artimųjų sveikata, o sveikas gyvenimo būdas tapo tarsi aukštesnės klasės simboliu, kaip kad prabangios atostogos ar naujas automobilis. Žmonės pamėgo pirkti nekenksmingus produktus ir ekologišką kosmetiką. Statistikos duomenimis, 80 procentų europiečių norėtų pirkti tik ekologiškus produktus, o 75 procentai europiečių taip ir pasielgtų, jei šie produktai kainuotų 10 procentų brangiau nei įprastiniai.
Taigi pirkėjai pasirengę investuoti į savo sveikatą, tačiau iškyla problema: informacijos stoka, o kartais ir dezinformacijos perteklius. Dauguma įmonių užsiima savireklama ir pakuotėse naudoja ženklą “eko”, kuris dažniausiai neturi nieko bendro su ekologija. Savaime suprantama, tai kenkia vartotojų pasitikėjimui.
Tačiau problema slypi ne tik tame. Iš esmės ant pakuotės rašomas terminas “eko” reiškia ekologiškai nepavojingas produktas (aplinkosaugai), o pirkėjai šį užrašą dažniausiai interpretuoja kaip sveiką produktą jų organizmui.
Specialistai yra išskyrę reglamentuotus reikalavimus ekologiškiems produktams:
- Ekologiškų produktų užauginimui nenaudojamos sintetinės trąšos ir sintetiniai pesticidai;
- Ekologiški produktai turi būti saugus: juose negali būti cheminių medžiagų;
- Ekologiški produktai negali būti modifikuoti;
- Ekologiško produkto gamyba neturi kenkti aplinkosaugai.
Šiuo metu gausu įvairiausių turgelių, kurie vadinasi “ekologiškais”. Iš tiesų – tai ne visai tiesa, todėl nereikėtų pasikliauti vien skambiais pavadinimais. Nepamirškite, kad tie, kurie prekiauja ekologiškais produktai, privalo turėti specialus sertifikatus.
2012-10-22 14:37