Niekaip negalite atsikratyti potraukio saldumynams? Esate toli gražu ne vieni – moksliniai tyrimai rodo, jog žmonių polinkis į saldų skonį yra įgimtas ir veikiausiai išsivystė todėl, kad mus trauktų motinos pienas ir kiti energijos šaltiniai. Kaip visa tai atsiliepia dietos besilaikantiems žmonėms buvo nagrinėta tarptautinėje dietologų konferencijoje Prancūzijos mieste Lione.
Pasak dr. Julie Menella, vadovaujančios JAV esančio Monelio cheminių studijų centro tyrimų stažuočių programai, mūsų polinkis į saldų skonį išsivysto labai jauname amžiuje ir yra susijęs su tam tikrų maistingųjų bei mineralinių medžiagų, paprastai esančių saldžiuose produktuose, poreikiu. Tai, jog vaikai saldumynus mėgsta labiau nei suaugusieji, lemia didesni augančio organizmo energijos poreikiai.
Nors saldumynų poreikis bėgant laikui mažėja, kai kurie žmonės net ir suaugę nepajėgia atsispirti cukraus turintiems produktas. Pasak dietologų, saikingas produktų, turinčių natūralių cukrų, tokių kaip vaisių sultys, ar įdėto cukraus, kaip gaivieji gėrimai, vartojimas nekenkia sveikatai bei figūrai. Vis dėlto, problemų atsiranda tada, kai smaližiams dėl vienokių ar kitokių priežasčių tenka susirūpinti svoriu ar riboti kalorijas. Daugeliui žmonių saldaus maisto atsisakyti yra sunkiau nei riebaus, nes saldus skonis asocijuojasi su savęs apdovanojimu.
„Šiuo atveju vienas iš galimų sprendimų galėtų būti cukraus pakeitimas mažiau kalorijų turinčiais ar visai nekaloringais saldikliais,“ – teigia dr. Jean-Michel Lecerf, vadovaujantis Prancūzijos mieste Lilyje esančio Pasteur instituto mitybos padaliniui. „Mes jau kurį laiką tyrėme galimybę naudoti saldiklius mažo kaloringumo dietose ir testavome įvairias visuomenėje paplitusias sampratas apie dirbtinius saldiklius,“ – prideda jis.
JAV specialistai teigia, kad gripas gali kelti daug didesnį pavojų negu raupai ar juodligė – jie nustatė, kad esama ryšio tarp gripo ir mirtinų infarkto atvejų, ir tvirtina, jog su gripu susijusių mirčių esama keturis kartus daugiau, negu iki šiol teigta.
Kitas faktas
Komentarai (2)